UnitedTears

En lördagskväll på en sten

Publicerad 2017-07-29 21:41:22 i Allmänt,

Kvällen spenderas utomhus på en sten med en bok. Stundvis i ljudformat, stundvis i pappersformat. Löparglädje och Flickan och Skammen. Ganska skilda böcker men båda bra! Igår hade vi spöregn, äntligen. Jag cyklade från Flogsta hem och det var riktigt uppfriskande! Idag har luften varit frisk och härlig. När jag vaknade sken solen och jag tog därför cykeln och gav mig ut på en tur. Jag ville ta tillvara på solen, njuta av värmen. Trött var jag, men framåt gick det. Efteråt låg jag trött i fåtöljen och såg på Gilmore Girls. Även när det gäller den älskade favoritserien finns det gränser. Jag orkar inte glo på det hur länge som helst. Det var då jag tog boken och hamnade här, på min sten, en lördagskväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela