UnitedTears

Sista kvällen i Åhus

Publicerad 2017-07-19 21:49:52 i Allmänt, Jag älskar att springa,

Sista kvällen i Åhus och jag sitter på brinken och tittar ut över havet (i små pauser i skrivandet). Vi har haft en dag fylld av både det ena och det andra. Jag älskar att vara aktiv och röra på mig. Det är Åhus en perfekt plats för! Det har blivit mycket motion och träning. Inte minst idag. Vi började med strandpromenad, med en sol som tittade fram precis mot slutet. Eftersom sanden är så pass mjuk blir det jobbigt att gå och då var det ändå ganska skönt att solen inte var för stark. Då blev det inte jättesvettigt! Vi åkte sen till Forsakar för att se på vattenfall och få gå lite i fin skog. Det var fantastiskt! Jag var verkligen glad över den utflykten. Både motion och natur och familj samlat i ett. 


På väg hem från Forsakar var energin på väg nedåt. Efter lunch var jag därför tvungen att lägga mig ute i solen (äntligen är solen här!) och råkade slumra till. Sköna sol, sköna miljö.

Snabbt upp! Nu är det cykeldags! Som jag har längtat. Det här stället har sådan fantastisk cykelskog. Dessutom cyklade jag med proffset själv. Det var en klar förbättring mot förra året. Vi cyklade uppför, nedför, slättför och hitan och ditan. Pulsen stiger rejält emellanåt, och hela kroppen aktiveras. Jag älskar det och önskar verkligen att jag kunde hitta bra sådana platser i Uppsala. Jag skaffade trots allt min cykel för den sortens äventyr. Antagligen får det helt enkelt bli att cykla runt och utforska och försöka hitta ett bra spår. Om en håller en hastighet som motsvarar att strosa blir det dessutom mer motion än träning och krockar därför inte med löpningen. Det är bra för mig.

Tillbaka till Åhus. Vi har haft fina dagar, om än inte jättesoliga. Det har blivit lite umgänge med släkten och en hel del motion. Igår gjorde jag yoga två gånger (en gång på stranden) och sprang en mil på kvällen (det var ett misstag - mina mattekunskaper är inte så bra). Havet, stället, miljön, underlaget, allt är förutsättningar för bra motion och toppenprestation! Jag var inte ensam om att prestera över förväntan. Än är jag rätt pigg men jag däckar väl så fort jag kommer hem, och då är det helt klart värt det. Den här träningen har varit fin!

Nu är det en sista titt på havet och ett sista försök att andas in den ljuva Åhusdoften (må det lyckas). 

Bilder får komma när jag har wi-fi igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela