UnitedTears

Kategorier och funderingar

Publicerad 2017-06-01 11:08:00 i Allmänt, Tankar,

Nu när Göteborgsvarvet är över - hur nu det kunde gå till utan min närvaro - kändes en kategori som heter "Göteborgsvarvet 2017" lite överflödig. Därför döpte jag om den - jag vill fortfarande kunna ha mina springträningsinlägg samlade för min egen skull. I listan på kategorier hittade jag en som jag inte har funderat mycket över. Jag vet inte ens vad jag skulle kunna tänkas ha där. Därför kikade jag in på ett av inläggen och såg att fanns ett inlägg från när jag precis hade kommit till Uppsala. Jag reflekterade över det där med att vara tänkare eller kännare, hur jag hade avundats andras djupa tänkande och analysernade. I det här insåg jag att jag är en kännare. Jag hör inte texterna till låtarna utan känner musiken och hur orden låter. Jag hade även skrivit att jag inte kan argumentera och diskutera saker med "flashiga" ord. Efter två och ett halvt år i Uppsala med både utbildning, ideellt arbete och starkare intressen kan jag gladeligen meddela att det har blivit en förändring i det. Min argumentationsförmåga är fortfarande oerhört svag, men mitt vokabulär har utvecklats mycket. Jag har tagit till mig nya ord och begrepp som jag förstår, som fungerar som bra verktyg i konversationer. Konversationer och diskussioner är numera mycket bredare, mer givande, från min sida. Nu kan även jag bidra med något. Det är något som jag verkligen uppskattar.
 
För inte alls många år sedan var en av mina absolut största rädslor att bli gammal och åldras. Det är inte alls lika illa längre. Troligtvis eftersom jag har uppfyllt många av mina drömmar och levt mycket, genom att bryta vardagen, det senaste året. När jag tänker på allt som jag har upplevt och lärt mig och allt jag har kvar att lära uppskattar jag faktiskt att bli äldre. Att ha flyttat till Uppsala och allt som har hänt efter det har gett mig enorma erfarenheter som jag alltid kommer att värdesätta. Däribland ingår mitt utbyggda ordförråd och förmåga att diskutera.
 
Nu verkar kategorin "Tankar" få ett nytt tillskott. Vad glad den ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela