UnitedTears

Morgonstund har guld i mun

Publicerad 2017-06-07 22:40:51 i Allmänt,

Gamlingen försvann. En dag och sedan var hon borta. Det räcker med att ha en 75-årig personlighet. Mina unga kropp behåller jag gärna, tack! Kroppen var faktiskt tillräckligt återställd för att jag skulle kunna gå på ett corepass igår. Efter en dag då jag var så uttråkad att det är ett under att jag inte satt i taket som en spindel var det skönt att få komma iväg. Jag minns inte senaste gången jag var på ett corepass - det var många år sedan jag gick regelbundet. Det här passet var mycket roligt och jag ska fortsätta att gå på dem. Det är ett bra pass att få in på rutin. Jag har insett att jag bor alldeles utmärkt i relation till gymmet. Eftersom jag går på Friskis har jag tillgång till alla fyra som finns i Uppsala (vilket i sig är helt fantastiskt!) och tre av dem ligger alla inom rimliga, ungefär lika långa, avstånd! Den insikten gjorde det lättare att fortsätta att ta sig iväg!


Nu har i stort sett alla mina inlägg den senaste tiden handlat om träning och plugg. Har jag något mer att erbjuda tro? Tja, det är lite svårt när det är främst det som mitt liv har gått ut på den senaste tiden. Min utmaning nu är att slappna av och varva ned. Det är inte lätt. Det är faktisktigt svårt. Mycket svårt. Jag har ingenting emot att glo på serier i timmar när det är min avkoppling från plugget, men när det inte finns något som stimulerar hjärncellerna är det inte alls lika roligt.

För att inte klättra på väggarna idag skulle jag åka till Ikea och Rusta för att plocka upp saker för att göra balkongen fin och inbjudande. Som förberedande gick jag till mataffären för att köpa blommor att plantera där ute (kom hem med en hängväxt) men jag höll på att blåsa bort! Vindarna i Uppsala har idag varit oerhört starka. Till och med tidningarna har skrivit om dem. Regnet började strax ösa ned och jag kände hur suget att ge sig ut blev lägre och lägre. I alla fall till Boländerna. Jag tog istället på mig min fullständiga regnmundering och cyklade till Flogsta för att hänga där. Jag hoppas verkligen att väderguden föder snart. De här väderväxlingarna är inte särskilt charmiga längre. Från vackert väder till storm till solsken igen. När jag vaknade halv fyra imorse och tittade ut kunde jag inte ens föreställa mig regn- och vindrusket som hälsade på. 

Med värken ur vägen och gamlingen borta hoppas jag nu på att inte behöva vakna lika tidigt imorgon igen. Inte ens för en sådan vacker konsert som jag upplevde idag (se video nedan). Nu ser jag fram emot att sova gott hela natten lång.

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela