UnitedTears

"De Vises Sten" på 4:28 minuter

Publicerad 2017-03-15 17:13:57 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,

Jag har just sett hela första Harry Potterfilmen på 4:28 minuter. För varje gång någon sade hans namn ökade tempot i filmen. Antagligen inte helt korrekt eftersom allt gick väldans fort efter att de satte sig på tåget mot Hogwarts. Likväl låg jag här på golvet, i 4:28 minuter och tittade på filmen där alla pratade som chipmunks. Ett helt normalt beteende, om jag får säga det själv. Efter att jag lämnade Norrlands efter ytterligare en intensiv dag av plugg blev hjärnan potatismos. Att lägga sig ned med telefonen var allt kroppen orkade. Någon gång ska jag väl ta mig upp för att få i mig lite mat.


Utöver att kroppen är trött av pluggandet är den idag även mör efter gårdagens löptur. Jag fick mig ett riktigt bra pass på 8,5 km igår. Kroppen flög fram och det kändes riktigt bra. Pulsen blev visserligen snabbt hög - en vanlig konsekvens av högt tempo - och höll sig hög - händer ofta när kroppen börjar bli trött - vilket innebar att kroppen verkligen tog ut sig. Det var lite stelt att röra sig idag, men lite yoga ska nog göra susen och ge tillbaka en del energi. Det har åtminstone varit skönt att vara trött tack vare hård träning snarare än att kroppen är i ofas. Med andra ord är jag nöjd över min nuvarande trötthet! Kropp och knopp har arbetat på bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela