UnitedTears

21 grader varmt

Publicerad 2017-05-05 18:07:53 i Allmänt,

Och så kom sommaren. I alla fall för en dag. Med en pluggmotivation på minus en miljard tog jag istället sackosäcken och satte mig på balkongen och läste. Och slumrade förstås, för det här sommar- och solläsningen till. Det var bara min tredje tupplur idag. Den första tog jag redan imorse innan jag ens klivit upp ur sängen. Likväl viktig! Min kropp har nämligen fått för sig att den inte vill sova om nätterna utan drömma konstiga drömmar som tar mig in och ut ur sömnen. Jag vaknar, på ett sätt klarvaken och få ta till något trick (oftast talbok, musik eller film) för att somna om igen. Sedan kommer den underbara solen - när jag har varit korkad och inte vinklat persiennerna. Ja, det var inte så smart kanske. Jag menar, jag har ju mörkläggningardiner men äh, varför skulle de fungera när jag ändå fick persienner på köpet när jag flyttade in? Nåväl... lur ett var välbehövlig. Frågan är om den gjorde så stor nytta. När jag kom hem från föreläsningen åt jag lunch - och somnade igen. Lur nummer två. En fantastiskt skön sådan. Den, den, den tuppluren gjorde nytta! Någon slags fejkenergi tog sin in och jag orkade till och med vika in tvätten. Sedan var det dags för solen och lur tre. Den var också skön. Så nu borde jag vara full av energi va? Nja, inte riktigt. Hade, tro det eller ej, kunnat sova igen. Här och nu. Vad sägs om en lugn helg... Sikken tur att det underbara vädret är här och muntrar upp! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela