UnitedTears

Inget varv i år heller

Publicerad 2017-05-22 18:48:17 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,

För en gångs skull har jag en skälig anledning till att bloggen har stått stilla ett tag. Jag blev sjuk. Hur mycket finns det att säga om dagarna när en mest ligger på soffan och glor på serier och äter Piggelin? Inte överdrivet spännande faktiskt. Att ligga sjuk innebar dock att det inte blev tredje gången gillt. Jag lyckades inte ta mig till Göteborg och Göteborgsvarvet. Febern vann. Den försvann inte förrän torsdag kväll och jag är matt än idag. Allt händer av en anledning, men Universum tycks inte vija att jag ska springa Göteborgsvarvet än. Någon gång SKA jag springa! Jag får satsa på Stadsloppet och milen-lopp tills vidare. Något jag verkligen har känt är i alla fall hur otroligt skönt det har varit att ha sprungit så pass mycket som jag har gjort. Fokus har försvunnit ibland, men det har verkligen varit roligt. Nu är jag oerhört taggad på att ta mig an fler träningsformer! Cykeln skriker högt! Gymmet kallar (kanske inte gymmet direkt, men utrustningen som kan användas till cirkelträning och liknande). Yogan vill utövas mer. Ja, mental lågan för träning är äntligen tänd ordentligt efter att ha varit slocknad under en lång tid.
 
Idag testade jag på "animal flow"-träning av VenusFit. Hon hade en två veckors utmaning i början av året och jag testade två av sekvenserna och tyckte att det var jätteroligt, men det har ändå inte blivit av. Idag ville jag göra något, men orkade inte med något stort. Då passade det bra. Det är en härlig form som kräver kontroll, flexibilitet och styrka. Rörelserna och övningarna som ska ske i ett flow vilket är svårt. När en behärskar en övning "rutin"-mässigt är det jätteroligt. Jag ska försöka göra fler av hennes rörelser och anamma den träningsformen. Det är vissa yoga i det också. Hon säger själv att animal flow och yoga kompletterar varandra bra.
 
Att få arbeta lite mer kroppen på det här sättet var verkligen uppfriskande efter en vecka på soffan och flera dagar sittandes i en stol med huvudet böjt över böckerna. Nu är vår uppgift i kalkyleringen inlämnad och det är bara tentan kvar. Sedan är det sommar, lov och frihet! Tillägnad träning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela