UnitedTears

Runda 2 och plugg och serier

Publicerad 2017-05-26 21:53:41 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,

Så det började lite svajigt idag med. Jag förstod fortfarande inte vad de frågade efter och inte heller lösningarna. "Dumma tenta, hur ska det här gå?" tänkte jag. Sedan satte jag mig med övningar från kurslitteraturen istället och helt plötsligt började jag förstå! Även om jag inte kunde lösa uppgifterna helt på egen hand kunde jag med hjälp av lösningarna förstå och lära mig något nytt till nästa steg. Det var oerhört uppmuntrande! Tentan känns lite för nära för att klara det galant, men jag tror att jag kan klara det. 


När hjärnan började lägga av gav jag mig för dagen. Det är inte lönt att pressa för mycket. Bättre att spara på energin till imorgon. Jag gick istället ut på ett löppass. Det andra sedan jag blev frisk. Det kändes bra. Konstigt nog tappade jag inte jättemycket av att ha legat nedbäddad i flera dagar. Det känns bra eftersom jag har bestämt mig för att ge Göteborgsvarvet ett nytt försök, med delmål att springa Varvetmilet. Då kan jag få en seedningstid till det stora varvet samt ett rimligt delmål. Lopp på 10 km vet jag nämligen att jag klarar. En tanke har även slagit mig att delta i Stadsloppet om ett par veckor. Hm... kanske kunde bli kul. Det blir min fjärde gång i så fall. Dessutom är det ett litet plåster på såret från att ha missat Göteborgsvarvet. Tankarna får snurra lite till. 

När jag pluggar glor jag ALLDELES för mycket på serier. Jag vill inte ens försöka räkna på hur många jag har sett färdigt i år... Utöver att det låter illa, börjar jag bli riktigt less på det också. Det är en bra avkoppling men det finns så mycket skit! Jag orkar inte! Jag har förvisso läst en del nu också men har även tänkt att jag får börja med andra kvällsaktiviteter. Till exempel att måla och rita. Det gjorde jag ikväll medan jag åt en Piggelin. Mycket mer stimulerande än konstiga dramaserier.

Okej, jag har PRECIS avslutat en FANTASTISKT bra serie (kanske är det därför allt annat känns kasst?) som heter Please Like Me. Den var klockrent bra. Det enda jag har blivit så emotionellt investerad i tidigare, serieväg, är Gilmore Girls. Alltså, det var så bra spelat och så bra skrivet. Jag blev alldeles kär i serien! Naturlig, inte överdrivet dramatisk, mycket humor och konstigheter, en del hemska händelser som fick mig att må dåligt av igenkänning, men helt enkelt äkta. När de var glada var jag glad. När de var ledsna var jag ledsen. När de visade kärleks- och ömhetsscener blev jag varm och mosig på insidan. Jag var mycket nära att börja se om den på en gång... Ja, ni ser. Det är svårt att hitta  något bra efter detta. Dessutom är nog en paus välbehövlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela