UnitedTears

Busy bee

Publicerad 2017-11-02 11:50:45 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,


Jaha, då har det varit tyst här ett tag igen. Jag har varit fullt upptagen med migrän och fortsatt huvudvärk som sträckte sig in på perioden för att skriva hemtenta. Hemtentan jobbade jag med hela förra helgen och lämnade äntligen in den i måndags. Det var en pärs. Jag gjorde mitt bästa för att inte bli stressad men det var svårt. Frågorna var riktigt roliga och jag kände att jag hade mycket att ge, men de var också omfattande och krävde mycket läsning. Varje fråga tog mig ungefär tre dagar. Det är mycket tid. För min egen känsla lönade det sig dock för jag var nöjd och stolt när jag skickade in det. Betyget bryr jag mig mindre om så länge jag själv tycker att jag har gjort mitt bästa. Särskilt eftersom ersonalvetarprogrammet inte är de mest generösa gällande att ge uppgifter PM-skrivande och hemtentor och jag känner att jag har tappat den styrkan. Förra tentan klarade jag, men inte lika bra som jag borde på en hemtenta. Nåväl, nu är det bara att vänta på resultatet.
 
Måndagen försökte jag ta det lugnt på men hjärnan var uppe i varv. Jag tog mitt först gympass på länge och hade lite svårt att gå ett par dagar efter det. Efter tre benövningar var mina ben skakiga. Trots relativt låga vikter. Kan det vara dags att göra fler regelbundna besök dit kanske? Ja, jag ska försöka i alla fall. Imorgon blir nästa pass. Igår tog jag nämligen en joggingrunda istället. Det är svårt att kombinera dans, löpning och styrketräning för att kunna få kvalitet på allt men jag försöker.
 
I tisdags hade jag en fullspäckad dag. Först ett möte på HTH på förmiddagen och jag försökte fixa kakel innan det. Ja, innan jag ens åkte ut till Boländerna hann jag även göra yoga och städa. Boländerna, hem, handla, en liten stunds vila, föreläsning, möte med Kondoma, hem och bli liggandes på soffan helt slut. Onsdag var produktiv den med. Jag hann förbereda inför två seminarieuppgifter och göra klart kompletteringsuppgiften till förra delkursen. Jag missade ett seminarium eftersom de bytte datum och jag sen blev sjuk. Då ingår det alltid att göra en komplettering. Lyckligtvis var den ganska lätt. En påbyggnad av inlämningen vi hade inför det seminariet. Det var efter den var klar som jag gav mig ut. I regnet. Joggandes. Ny runda. Prestigelöst. Lyssnandes på en podd. Vaggandes av träningsvärken. Hjärnan rensades. Lugnet som kommer över en.
 
Lugnet är dock kortvarigt. Sedan min senaste förkylning har jag haft problem med täta bihålor igen. Jag var till läkaren som skickade remiss på röntgen och skrev ut ett nytt recept Rinexin att ta så länge. För tillfället hatar jag den! Den är avsvällande, och det har fungerat, men det att jag får ännu svårare att andas eftersom det nu istället är något som vill ut, som inte kommer ut, som blockerar och irriterar. Det är nog inte värst ändå. Det värsta är oron den skapar i kroppen och problemen med sömnen. Jag är trött men kan inte somna. Jag kan inte komma ned i varv. Jag vaknar mitt i natten och ligger klarvaken en längre stund. Det hör inte det vanliga. Nog för att jag har varit stressad men inte ens nästan på den nivån att jag ska vara orolig och störa sömnen. Nej, inte ens nästan. Lyckligtvis fick jag en tid till röntgen redan nästa vecka. Jag hoppas att läkaren sen ringer mig snabbt och ger mig tillåtelse att sluta med medicinen. Det är inte värt sömnproblemet. Så, rant over!
 
Nu ska jag bläddra lite mer i boken innan jag beger mig till en lång föreläsning följt av seminarium.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela