UnitedTears

Varmt? Hm...

Publicerad 2017-11-08 16:25:33 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Häromdagen läste jag att det skulle bli varmt. Framöver? En varm vinter? Eller var det det varmaste året på länge? Oavsett kom jag ut till cykeln igår morse och tyckte nog inte att den såg varm ut.

(null)

Nej, den hade ett tjockt lager frost och låset hade frusit fast igen. -2 grader, disigt, och alldeles ljuvligt. Det var helt okej att vara ute och cykla trots att klockan bara var strax efter sju på morgonen.

Vad gjorde jag ute så tidigt då? Jag hade tid på Akademiska för röntgen av bihålorna. Ett stort ställe som jag alltid är lika nervös över att besöka. Tänk om jag hamnar fel? Blir alldeles för sen? Att missa en tid är inget jag skulle vilja göra i första taget. Nåväl, jag var där i god tid, blev inkallad innan min tid och kom ut efter knappt fem minuter. Nu återstår bara kontakt från läkaren.

Hela dagen bestod av fint väder. När eftermiddagen kom och solen började röra sig ned spred den ett fint ljus över kyrkan.

(null)

Eftersom dagen avslutades med två trötta ena som hade en spontan middag från mitt favoritthaiställe blev hela dagen mycket ljus och bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela