UnitedTears

Bilder från Rhodos

Publicerad 2017-10-17 23:12:06 i Allmänt, Resor,

Det är redan tre dagar sedan vi kom hem från Rhodos. Dessa dagar främst bestått av morgon och kväll. Inte särskilt mycket dagar. Min syster och jag tog dock lite sovmorgon i söndags och sedan en promenad in till stan. Jag agerade väskvakt och spelade något ordleksspel på mobilen och syster kollade i affärer. Strax därefter skulle hon ta tåget hem. Lite underligt att säga hejdå när en har umgåtts intensivt med någon ett tag.


En fördel med att vara hemma är i alla fall att jag har tillgång till wi-fi till slut. Wi-fi är lika med bilder!

Vi hade en mycket bra resa till Rhodos, enligt mig! Jag skulle inte rekommendera vårt boende överlag. Maten var dock fantastisk, aktivitetsledare roliga och närheten till havet var guld värd. När det slutade blåsa spenderade vi mest tid där. Badade och lekte i havet för att sedan sola på stranden. Dessutom gjorde vi ett par utflykter, en till Rhodos stad och en vandring uppför Filerimos, och sista dagen spelade vi tennis. Vi var så dåliga att vi mest skrattade, men slutligen fick vi lite mer flyt och fick bollen över nätet mer än vid serven! Jo, den flög även över det höga staketet några gånger, men flög alltid tillbaka. 

Det var skönt att komma bort. Få sol och värme och lite systertid. Varje kväll spenderade jag även med att gapskratta för mig själv. Min syster var väl lagom road, men jag hade skoj i alla fall!

Vandringen till Filerimos var så där lagom. En ansträngning men inte för tung. En bra morgonutflykt som gör en hel eftermiddag på stranden mer än välförtjänt. Jag fylldes med massa härlig energi på den turen eftersom jag älskar vandring och berg och träd och ja, natur. Det var klockrent! Att få se påfåglar på toppen var inte fy skam det heller.

Tennis och några sista timmar i solen och havet gjorde oss gott. Redo att resa mot flygplatsen och flyga hemåt Sverige. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela