UnitedTears

Dan för inlämningsdan - en trög en

Publicerad 2018-02-17 16:57:12 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

När jag har svårt att få inspiration till att skriva brukar jag behöva sätta mig på golvet. Där sitter jag i tveksamt bra ställning i timmar. Eller i soffan, eller på sängen. Timme efter timme med axlarna framåt och ryggen böjd. Det är nog inte många delar av kroppen som trivs med det. Utöver hjärnans kreativa del förstås. Nu när jag har haft många sådana dagar den veckan, kombinerat med stress och lite sömn, vaknade jag imorse med en massiv huvudvärk och trötthet. På två, tre timmar hade jag skrivit ungefär fyra meningar och läst lite, men inte mycket mer. Jag tog en tur till affären - ingen skillnad. Jag drack koffein i mängder - ingen skillnad (inte ens hjärtklappning). Jag åt socker - ingen skillnad (förutom lite illamående). Till slut tog jag mig en liten vilostund och energin var äntligen åter! Jag fick ett par timmars produktivitet innan jag kände att det var dags att röra på sig. Därför, inspirerad av Sara Dahlström som alltid verkar röra sig och träna under arbetsdagen, tog jag fram mina kettlebells och rörde lite på min stackars stela kropp. Det var ett smidigt sätt att få tillbaka lite rörlighet och syre till hjärnan. Nu är det bara 1,5 dag kvar innan den här tentan har nått sitt slut!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela