UnitedTears

En skön kväll

Publicerad 2018-01-07 21:44:15 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Med ett glas vin i ena handen, choklad i den andra och en värmeflaska på magen njuter jag av kvällen framför Call the Midwife. Jag är så där härligt trött efter dagen med såväl matlagning som promenad och en joggingrunda. Detta följdes av att städa lägenheten. Det kommer att bli skönt att gå till sängs ikväll. Sova gott för att få energi till de sista dagarna innan inlämningen av B-uppsatsen och den sista veckan av terminen. Ett sista ryck och sedan börjar den sista terminen. Den sista terminen på PA-programmet. Den sista terminen innan jag tar en examen. Den sista terminen. Nu börjar det bli verkligt på riktigt. Både skrämmande och spännande.

Lyckligtvis är det några månader kvar. Med roligheter under terminens gång. Först och främst, sak i taget. Nu ska jag njuta mer av min värmekudde, vin och choklad medan jag ser 50-talets barn födas på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela