UnitedTears

Första arbetsdagen

Publicerad 2018-01-23 18:04:04 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Nu har jag en fot i det verkliga livet. Livet som kommer efter studierna. Det där när en arbetar istället för att läsa kurslitteratur och skriva uppsatser och tentor. Ungefär två dagar i veckan kommer jag att åka till Stockholm och arbeta med rekryteringsfrågor. Först och främst som men så småningom kanske mer. Idag fick jag introduktion till arbetsplatsen, verktyg och arbetssätt. Jag har varit nervös men det känns roligt och spännande. Efter dagen är hjärnan mör samtidigt som den är glad och taggad. Liksom hela jag. På torsdag ska jag tillbaka och praktiskt sätta mig med uppgifter vilket kommer att bli roligt. Ett avbrott från pluggande, en motivation till att plugga och den där foten ut. Den trivs där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela