UnitedTears

Produktiva dagen efter en härlig jul och nyår

Publicerad 2018-01-02 14:09:17 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Klockan är inte ens två men jag har redan varit oerhört produktiv idag.
  1. Låg kvar i sängen alldeles för länge.
  2. Fixade och åt frukost.
  3. Sa hejdå.
  4. Plockade ihop alla väskor, lade dem i varandra och tog ned det i förrådet.
  5. Städade den delen av garderoben där dessa låg. Inte jättefint, men det är bättre.
  6. Tog ned färgburkar som stod i lägenheten till förrådet samt kaklet som blev över.
  7. Städade förråden lite lätt och samlade ihop allt skräp som jag vill slänga.
  8. Planterade min senaste avokadokärna och la mer jord i flera växter. Försökte även stoppa i pinnar för att göra dem stadigare. Vi får se hur dessa blir. Alla var nämligen inte helt bra längst ned på plantan. Det spörs!
  9. Städade givetvis. Det blir trots allt smutsigt när en leker med jord i lägenheten.
  10. Jag köpte en wall decor för länge sen som jag äntligen fick idag. Den åkte upp - jisses, vad pilligt... Tur att klistret var bra och klarade många försök att få delarna på rätt plats.
  11. Bakpulverstädade handfatet i badrummet.
  12. Skriver detta.
  13. Kommer att bli lunch.
  (null)

I övrigt har jag även hoppats på att orka ta en liten springtur idag samt laga mat. Efter många dagars vila känns det som att det kan vara dags. Kroppen känns bra idag.
 
I lördags satt jag i min onsie och tittade på "Call the Midwife" fram till ett. Då fick jag fart att städa och duscha och göra mig i ordning. Vi hade nämligen ettårsdag då (hur har tiden gått så fort??) och skulle ut och äta. Maten var sisådär men det var fint upplagt och allt var jättemysigt! Vi blev kvar i tre timmar utan att ens märka att tiden gick så fort.
 
Söndag var ju nyårsafton. Vi tog det lugnt mest hela dagen. Jag velade om jag skulle springa eller inte men valde att inte göra det. Jag tog en promenad istället och den gjorde mig jättetrött. Lika bra att vila och orka kvällen! I julklapp fick jag en kokbok med veganska recept på 15 minuter. Vi lagade en stroganoff från den gjord på champinjoner och ale och hade ris och vitlöksbröd till det. Intressant rätt som kändes lagom lyxig och lagom enkel på nyårsafton, dagen efter en fin middag. På kvällen gick vi på en fest i en korridor. Det var hur roligt som helst! Högljudd, stôllig och jätterolig. När Eddy Kenzo spelades (givetvis på min önskan) var även jag uppe och dansade. Eller ja, "dansade". Trots att jag tagit mina klasser kan jag väl inte påstå att jag kan dansa. Mot tolvslaget rörde vi oss mot slottet för fyrverkerierna. Hade jag fått välja hade vi hoppat över den delen men de andra var oerhört taggade på dem. Jag fick snällt följa med och hålla för öronen. Planen var att gå till V-dalas klubb men kön var lång och det hade snöregnat sedan vi lämnade korridorens värme. Vi orkade därför inte vänta och bli ännu blötare och kallare utan bröt upp och gick hem.
 
Ja, det var ingen lång nyårsafton men trots det var vi helt slut igår. Jag ville ha thaimat men de hade stängt och vi fick laga mat istället. Medan jag fixade maten gjorde han iordning vardagsrummet. Vi skulle ha en vilodag deluxe! Luftmadrassen framför TV:n, film och serier hela dagen. Bullar, glass och god mat. Efter Ica och matlagningen rörde vi oss inte mer än till köket eller badrummet. Helt perfekt! Jag åt hela dagen. Troligtvis för att väga upp för de tre föregående dagarna med missad lunch.

(null)

Jag känner mig fortfarande glad och energifylld över hela jul- och nyårstiden. Det har varit perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela