UnitedTears

En dag och en livscykel (a la bergochdalbana)

Publicerad 2018-03-29 22:49:22 i Allmänt, Böcker, Studentlivet i Uppsala,

(null)

När motivationen och inspirationen är som lägst, då sätter jag mig på golvet och pluggar. Det brukar alltid flöda bättre då. Idag på min yogamatta, med meditationskudden som pall. Ja, något var jag ju tvungen att göra för att få en någorlunda acceptabel hållning.

Plugga var det som var tanken med att sitta på golvet. Vad hände?

(null)

Jo, denna 26-åring bestämde sig för att spela Sims istället. På både dator och iPad... Vilken, studiedisciplin va? Trams åsido, jag fick faktiskt mycket gjort på pluggandet. Är nästan klar med den största delen och behöver mest finlira den. Imorgon ska jag skriva sista delen samt få med litteraturen. På lördag ska det skickas in! Sista tentan är då klar!

Så, den här dagen har varit innehållsrik och innehållit många åldrar! Jag var vuxen imorse. Då åkte jag till jobbet och jobbade några timmar. Dricka kaffe och vara social hann jag också med. Sedan var jag pensionär och gick till Ica mitt på dagen. Inte ett smart val... Det var köbildningar på att ta sig fram i gångarna. Ingen högertrafik här inte! Efter Ica kom jag hem och åt mellanmål a la tolvåring. Gjorde yoga som en 25-åring och sedan blev jag äntligen student och började plugga. Plugga, plugga, tolv år igen. Sims och plugg varvat. Sedan fast i Sims på två enheter igen (vad är det för fel med mig?). Dagen avslutas nu, i sängen, som en femåring, med en saga:

(null)

Hela livscykeln på en och samma dag, utan inbördes ordning. Jag sover nog gott inatt tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela