UnitedTears

När kroppen själv får välja #2

Publicerad 2018-03-02 21:20:32 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Vegansk kladdkaka med sojagrädde - när kroppen själv får välja.

(null)

Dagen går mot sitt slut och jag är oerhört trött. Lite sådär uppgivet trött. Jag har gjort mycket mer än jag borde. Framförallt så här på kvällskvisten. Ett försök till en medveten promenad och lite matlagning. Kladdkakan var lyxen som jag unnade mig själv, som jag trots tröttheten ville ha. Den var värd det!

I övrigt idag har saker inte riktigt gått som jag velat. Jag vaknade tidigt, internet var på väg att fungera men inte hela vägen. En del saknades och jag fick vänta till kundtjänst öppnade för att få hjälp. Till slut, då var det igång. Lite vila, sedan en timmes jobb innan kroppen behövde vila igen. Då fungerade givetvis inte Netflix längre - efter gårdagens internetbyte, utan jag fick krångla ett tag. Innan det gick

Efter vilan försökte jag gå igenom det tekniska till tentan, det var bara att följa instruktioner och innebar minimalt med tänkande, men programvaran kraschade gång på gång under ett särskilt moment. Ja, då gav jag mig och tog det som ett tecken på att jag inte skulle hålla på med det heller. Slevar har farit åt olika håll, saker har ramlat ur skåp, lite det ena och lite det andra. Småsaker egentligen, men som känns enorma när en är trött. Nåväl, kladdkaka och grädde, det blir det goda moset för dagen. En avslutning innan sängdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela