UnitedTears

Vårstädning

Publicerad 2018-03-31 11:03:19 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Vi kom hem från Sydafrika och våren var här. Fortfarande kallt om nätterna, men solen strålar, vaknar tidigt och håller sig uppe ända till kvällen. Vår, vår, vår. I kombination med resan känner jag att det ger mig helt ny energi. Eftersom tentan var betydligt enklare än jag trodde, när jag väl kom igång, har jag kunnat koppla av och uträtta ärenden som jag velat, lagat mat, tränat och gjort saker som jag mår bra av och som ger mig energi att jobba med tentan. Det är fruktansvärt när stressen tar över och säger åt en att "du hinner inte göra det, du måste sitta här, du får inte ödsla värdefull tid" trots att förnuftet vet att om jag bara tar den där löprundan nu, eller går till gymmet, eller uträttar det där ärendet, kommer kroppen att ha fått energi och ett avbrott att orka jobba mer. Jag hoppas att våren påminner mig om detta nu när den sista, mest krävande etappen är på väg att börja.
 
För att återgå till vårens energi... När våren kommer, då hör vårstädningen till. Igår kväll kom jag på den förträffliga idéen att börja städa. Hela lägenheten dammtorkades noga. Inte bara de öppna ytorna, utan även bakom böckerna, under böckerna, vid lådor och i vissa skåp. Jag brukar använda en sprayflaska med ättika och vatten och en fiberdukstrasa men igår tog jag hinken med vatten och Grumme såpa samt en vanlig disktrasa och upplevde att det blev mycket renare och väldoftande den här gången. Det handlar om variationen givetvis, men det var uppfriskande. Jag hände ut mina mattor på balkongen och imorse svabbade och dammsögs golven och golvlister. Nu är det rent och fint i mitt hem. Precis som jag tycker om att ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela