UnitedTears

Härlig helg - inte längre ensam och med bra löpning

Publicerad 2019-04-01 07:48:31 i Allmänt, Jag älskar att springa, Livet som vuxen,

Till skillnad från mitt försök till en runda förrförra söndagen bjöd förra veckan på mycket bättre träning! I fredags tog jag den planerade rundan innan jobbet och det var ljuvligt! Solen sken, fåglarna kvittrade, träden började få skott och trädgårdarna hade fått vårblommor. Nu ska jag inte låtsas som att hela rundan bestod av att ta in omvärlden. Nej, största delen gick ut på att peppa mig och intala mig själv att det går även om det är tungt. Det hela slutade på en km som jag är jättenöjd med! Den känslan fortsatte igår när jag tog nästa, ännu längre runda. När en har inställningen att gå ut och att gå ut även om motivationen är låg kommer det faktiskt att gå bra. Jag hade glömt bort det. Känslan av att ge sig ut i ur och skur och oavsett motivationsnivå. Det är ganska tillfredsställande faktiskt.

(null)

(null)
När jag stannade för att ta den här bilden i fredags såg jag ett meddelande från D att han hade nått sin mellanlandning. Nästan hemma!

(null)

(null)

(null)

Helgen har i övrigt bestått av att umgås med D. Fem veckor och två veckor var äntligen över! Det var konstigt att han helt plötsligt var hemma, samtidigt som det kändes som han aldrig varit borta. Vi spenderade helgen mest med att se ikapp serier som vi har missat. I lördags tog vi även en liten promenad och avslutade på ett jättemysigt café runt hörnet. Där kan jag se mig själv jobba någon dag när jag jobbar hemifrån. 

(null)
Vi lagade också jättegod mat. Det var längesen jag uppskattade en maträtt så mycket. Rårakor med en bönsås med rivna morötter. Haricot vert och paprika till det.

(null)
För ett par veckor sedan läste jag att om en sätter roten av sin purjolök i vatten kommer den att växa igen. Jag testade, och jisses vilken fart den har! Den här bilden togs i lördags.
 
(null)
Den här togs imorse, måndag. Fascinerande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela