UnitedTears

31 december, passion for books

Publicerad 2008-12-31 20:38:28 i Allmänt,

Idag har jag haft mycket ont i halsen, vilket inte är kul. Knarka halstabletter av olika slag som inte ville hjälpte blev det ju då. Trött kan jag ju säga att jag har varit också. Sikken nyårsafton det blev för mig. Skulle varit i Arboga nu, hos någon Susanna och med min Betty. Men nej, det var inte menat för mig att komma dit. Istället är jag fast här hemma. Visst, det är inte så fel. Men inte så jättekul heller när man var inställd på annat. Menmen, jag får åka till Betty en helg eller så.

När man är trött och halvdan då finns det inget som går upp mot att läsa! Det finns inget som klår en lugn stund med en bra bok i ett mysigt hörn. Idag har jag visserligen bara läst mangaserien K2 Kill Me, Kiss Me, som jag köpte för nått år sen. Det är tredje gången jag läser den, så den är bra! Jag har varit väldigt Harry Potter sugen nu också de senaste dagarna, men det har inte blivit att jag tagit upp de böckerna än. Jag har ju börjar på Vargbröder som jag inte är på humör för att läsa. Nej, det lär bli Harry Potter snart. Antingen sista boken (igen, för fjärde gången, I think), eller så börjar jag från början och läser bok för bok. Jag har inte bestämt mig än.
Det finns så många böcker jag vill läsa och längtar efter. Bl a är det från den där serien som jag lånat av Tomas. Den femte boken har inte kommit ut än och jag kan inte vänta! Sen vill jag även läsa The Eldest och Brisingr, uppföljarna till Eragon. Brilliance of the Moon måste jag också införskaffa, för den sista boken i serien The Otori Clan fick jag i julklapp, men Brilliance of the Moon kommer innan den. PS I Love You vill jag läsa också, och ja, det är väl det som jag har på intresset nu. Det är alltså en del som jag måste köpa. Och ja, de ska köpas! Lånas går icke. Dels hatar jag att ha pressen på mig att lämna tillbaka en bok, inom en viss period om det är bibliotekets, eller att lämna tillbaka alls. Det mycket behändigare att ha en bok som man kan läsa när man känner för, med två års mellanrum om så skulle vara. Sen, vad för bibliotek skulle jag ha om jag inte hade några böcker att fylla ut det med? Jag har nämligen en dröm att en dag ha ett eget litet bibliotek. Inte för allmän utlåning, utan för mig själv. Det finns inget bättre än vackra hyllor proppade med vackra böcker! När jag ser sånt, på bild och i verklighet, då når jag smältpunkten! Pocket eller inbunden spelar ingen roll. Så länge jag har alla i en serie i samma format, då är jag nöjd. Det är inte heller kul med delar av en bra serie, så då ska det vara alla man ska ha, tycker jag.

Library
Är det inte en underbar syn?!

Okej, nog pratat om böcker. Nu ska jag ta och göra något vettigt. Läsa kanske?

GOTT NYTT ÅR!

Bye!

Kommentarer

Postat av: Marie S

Publicerad 2009-01-01 19:12:49

Hejsan Alexandra,

VARMT VÄLKOMNA HELA FAMILJEN på lördag :-).

Det ska bli så kul att Ni äntligen får träffa Pricken och Moya's valpisar.....

Tror du mamma väljer den mörka?

Kram

Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela