UnitedTears

Jag drömmer vidare...

Publicerad 2013-02-28 16:07:08 i Resor, Tankar,

 
Vakna klockan sju på morgonen med detta ljuset. Det är inte fel alls det! Tvärtom, det gör hela dagen värd! Jag blir så lycklig, euforisk, när ljuset kommer efter vintern. Det gör inget att det är sommar i lägenheten för då får jag istället öppna fönstrena och få frisk luft utan att frysa sönder. Underbart, underbart!
 
Idag pratade jag med en kurskamrat om vandring. Han pratade Spanien, jag drömde Machu Picchu. Jag vill också iväg och vandra. Se, uppleva, leva.
 
 
Det kanske är dags att ta tag i det där? Eller ja, Sydafrika först! Sedan kan jag ge mig på bergen i Sydamerika. Fy, det är inte hälsosamt för mig att ha sådana samtal. Speciellt inte med någon som faktiskt har varit iväg på den typ av resa jag drömmer om... Sikken tur att jag har en drömresa på gång i alla fall. Sydafrika. Åh, Sydafrika! Bara ett år kvar så är jag iväg... Blir alldeles exalterad bara vid tanken! Snart, snart, snart är det min tur! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela