UnitedTears

En skön start på dagen

Publicerad 2014-10-30 09:09:02 i Allmänt,


Idag var det minsann uppfriskande när jag tog morgonpromenaden. Kall, skön luft full av syre. Jag kände mig piggare än på länge när jag kom in. Eftersom det inte var varken rått eller blåsigt kändes inte temperatur negativt. Det var bara vackert och behagligt.


Solen skiner och lyfter humöret rejält! Jag ska inte påstå att det finns överdrivet med motivation till att plugga, men lite lättare känns det när jag tittar ut genom fönstret. Så här sent ute har jag nog aldrig varit med tentaplugget. Inte till det jag har brytt mig i alla fall. Det är lite stressande, men lite avkopplande att släppa något på kraven. Såvida inte frågorna är helt konstigt ställda lär jag ändå, bara tack vare sunt förnuft, bli godkänd.

Det är skönt att ha studerat tidigare. Jag är bekant med rutinerna på ett universitet och många ämnen har jag redan berört. Eftersom studiemotivationen och tiden stundvis har varit bristande är det ganska skönt! Det blir lite mindre krävande då. I och för sig hade en utmaning kanske satt fart på motivationen eftersom jag då kanske inte hade känt att "det kan jag ta senare", "det är inte så viktigt just nu", "det där kan jag... typ".

Nej, nu är det dags att sluta snigla. Dags att lära sig allt inför morgondagens tenta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela