UnitedTears

Kanske dags för sommarlov här också snart

Publicerad 2015-06-16 22:01:57 i Allmänt,

Imorse plockade jag faktiskt fram datorn för att skriva lite här medan jag såg på Orange is the New Black. Det gick väl lite sisådär, som vanligt. Jag kom ju samtidigt på att mitt iCloud-konto till telefonen har krånglat i en evighet och att ingen säkerhetskopiering hade gjorts på ca 37 veckor. Det kändes som att det var dags att göra något åt det. Därför tog jag kontakt med Apples support och det resulterade i ett samtal på ca 40 minuter innan vi lyckades lösa det. Jag hade trots allt testat allt hon föreslog, utom just det som löste problemet. Jag fick i alla fall fantastiskt mottagande och bra hjälp. Tjejen som hjälpte mig var mycket trevlig och gjorde allt hon kunde för att jag skulle få rätsida med problemet, utan att behöva återställa telefonen. Jag älskar verkligen bra kundservice! Det samma hände igår. Min sportbh har börjat ge med sig, efter knappt två månader. Därför mejlade jag till butiken i Stockholm där jag köpte den för att reklamera. Jag fick snabbt svar och hon skulle genast skicka en ny till mig. Jag behövde inte kvitto eller något sådant. Det ligger nämligen i Uppsala men jag kunde ange exakt datum då jag köpte den. Antagligen räckte det. Inga krusiduller, utan de såg på bilden som jag bifogade att den inte var okej. Det var verkligen mycket bra service! Det gör mig alltid glad. Förgyller dagen. God service är verkligen underskattat.
 
Det är både mycket och lite som jag vill ta upp nu eftersom det var länge sedan jag skrev.
 
  • På torsdagen, 4 juni, var det fest. Sista tentan skrevs också och klassen firade med att hänga på bryggan. Mycket mysigt! Festen var också jättetrevlig, och god mat!!





  • Fredagen spenderade jag en stund i parken med annat PA-folk innan jag drog till Eline. Det var en fantastisk rolig fest och Eline fixade mina naglar jättefint! Till detta drack vi riktig champagne, studentstyle: ur plastglas. Det var en fest i hennes korridor, vi skulle ansluta till den men till slut kom den till oss istället. Tydligen var vi roligare.


  • Lördag: nationaldagsbrunch hos Andreas. Ljuvligt! Därefter drog jag mig åt Stockholm för att träffa Emelie och Caro för första gången på två år. Helt underbart! Caro fick tillbaka sina böcker som jag lånade senast, och istället fick jag en hög nya. En av dem började jag med på tåget hemåt. Den var slut samma natt. Pojkarna av Jessica Schiefauer. En av de bästa böckerna som jag har läst.




  • Hemma igen. Jag tog en tur till Landet och njöt ordentligt av ett fantastiskt väder och lugn. Tog lite rosévin och läste en bra bok, 438 dagar av Johan Persson och Martin Schibbye, journalisterna som åkte fast i Etiopien. Historien är hemsk, men boken otroligt välskriven och ... hrm... fängslande (i brist på bättre ord).



  • Äpplekakemuffins bakades som mamma fick ta med till jobbet. 



  • Sofia tog studenten. Därför tog jag en tur till Arboga för att fira med henne. Jag fick träffa min andra familj igen. Det var som att vi inte alls har varit ifrån varandra så länge. Det var verkligen kul! Men givetvis fick det mig att känna mig gammal, hehe.




  • Jag tog turen tillbaka till Uppsala. Stannade uppe halva fredagnatten och pratade med min granne och hans mamma. Det var mysigt. Dagen efter skulle han flytta. Jag fick ta över en massa saker, bland annat två cyklar! Den ena åkte med hem.



  • Lördag: fick träffa Eline mer! Som nu har lämnat Uppsala och Sverige, snyft. Hon, jag och Markus satt hos mig och drack kaffe och signerade hennes sverigeflagga. Efter detta körde jag hem igen.


  • Hemma igen. Vilat, tränat, träffat vänner, haft det skönt. Är återigen ute på Landet med vovvarna.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela