UnitedTears

I glada vänners lag

Publicerad 2015-05-31 01:05:52 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

En sådan fantastisk dag med goda vänners sällskap har nu nått sitt slut. Med en början på lördagsbrunch som började klockan tio och som jag lämnade strax efter fem fick jag umgås med många underbara människor varav flera var nya för mig. Otroligt vilket öppet och välkomnande sällskap. Något som fascinerade och imponerade mig var hur vi kom in på ämnet politik, pengar och skatt. De hade en åsikt, jag höll inte alls med och sa var jag stod. Till det fick jag till svar: det är helt okej! Utan förväntan att jag skulle försvara mig eller något! Sedan sa hon: jag vet hur de här tänker, men hur tänker du? Inte det minsta dömande eller ute efter en argumentation utan enbart av nyfikenhet. Därför var jag trygg nog att helt enkelt erkänna att jag inte hade tänkt i riktigt samma banor och inte kunde yttra. Varken taggar utåt eller skalet på behövdes, vilket oftast är något som jag har upplevt när just det känsliga ämnet kommer upp. Det gjorde mig varm och glad att få accepteras även för det. Att inte behöva känna sig dålig för att en inte har en stark åsikt eller är insatt i politik trots att de tycktes ha många åsikter som du kunde argumentera för. Det var jätteskönt.

Efter denna behagliga förmiddag som blev eftermiddag innan jag kom hem,  träffade jag John. Ytterligare en stund i härligt sällskap. Vi käkade på Alans innan vi gick till honom för att plugga. Det var segt men lite fick jag gjort. Äntligen! Kändes som att det var dags med tanke på att tentan är på torsdag. När vi kände att motivationen försvann helt satte vi istället på en film. Det var riktigt behagligt att bara sitta tillsammans och plugga. Han pluggade på sitt och jag på mitt men att ha sällskap i det underlättade. Dessutom älskar jag när det är så där bekvämt att det går att bara packa ihop för att glo på film (idag Supersugen) ihop istället och bete sig som att en vore hemma med fötterna på ryggstödet osv. Jag har verkligen jordens bästa vänner! Både i Uppsala och på hemmahemmaplan. Med yttersta tacksamhet kommer jag nu att lägga mig och sova gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela