UnitedTears

Tjoff och den var borta

Publicerad 2015-10-27 17:52:44 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Vad hände med dagen? Den försvann! Även om jag var uppe vid sju... Vi skulle ses lite innan redovisningen och komma fram till hur vi skulle opponera den andra gruppens rapport, vi opponerade och kl elva slutade vi. Knatade hemåt, handlade, åt lunch, försökte skriva min "ledare" och inledning till min artikel, packade lite, diskade, försökte plugga (gav upp snabbt), gick till Coop, kom hem, bakade misslyckade black bean chia brownies och sitter nu på golvet och ska återigen försöka att plugga. Inget av sysslor efter skolan tog någon avsevärd lång tid, ändå har tiden gått fort. Inte har det varit min dag heller. Trodde att den var toppen, men sen blev jag huxflux jättevirrig och började posta fel saker på Facebook på fel ställen osv. Det där med att plugga är så där lagom roligt också. Plugga inför en tenta jag inte ens ska skriva på ordinarie tid och inte vet när omtentan är. Det är verkligen motiverande. Bakningen försökte jag se som en energikick! När den blev helt bränd var det inte lika roligt längre. Jag som alltid har varit skolintresserad har mer och mer börjat tappa min studieteknik. Hur pluggar en? Hur bearbetar en boken? Hur i hela fridens namn kunde jag vara så ambitiös som jag var när jag pluggade på det förra lärosätet? Det går inte ihop! Jag förstår inte var orken fanns, motivationen. Inte förstår jag var de tog vägen heller. Nåväl, vi får se om jag lyckas få in lite av det biologiska perspektivet på personlighet innan det är dags att träffa John. Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela