UnitedTears

Söndag till idag

Publicerad 2017-08-30 14:07:52 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Jag köpte en gigantisk zucchini. Använde lite i maten och resten åkte in i frysen.


Jag bakade en dubbelsats muffins och gjorde mystiska muffins (tigerkaksmuffins). Dessutom blev det en halv sats kladdkakemuffins. Frysen är full och redo för besök.

Jag tog en promenad och gick genom skogen/spåret nära mig. Det var fint så där på kvällskvisten.

Studierna började i måndags och jag har läst lite originaltexter av Skinnet, Piaget och Vygotsky. De var inte alls lika tråkiga och svåra som jag hade förväntat mig.

Jag träffade en gammal klasskamrat från mitt första år på PA, innan uppehåll och allt. Det var trevligt!

Jag har sprungit igen. Lugnare, kortare och mer medvetet. Efter lördagens pass hade jag ont i höften igen men efter foam rolling, Voltaren och rehab-övningar började det kännas bättre. Peppar, peppar känns det fortfarande bra sedan gårdagens pass.

Sedan ungefär tre dagar tillbaka har huvudet värkt. Igen. Huvudet och nacke/axlar/käkar hänger ihop. Igen. Nåväl, snart har det gått över.

Dags att läsa vidare om Vygotsky som kritiserar Piaget innan det är föreläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela