UnitedTears

Smygande framsteg

Publicerad 2017-05-31 18:51:03 i Allmänt, Jag älskar att springa, Studentlivet i Uppsala,

För andra natten i rad vaknade jag igår efter (inte på grund av) en mardröm. Första natten var kanske inte klassat som en mardröm men det var inte roligt heller. Den andra drömmen minns jag inte men den störde min sömn. Jag vaknade upp med en oroskänsla och kvaliteten efter det var låg. Jag vaknade därför upp trött och seg. Vädret tycktes även spegla mitt opigga humör. Trots att det var grått och regnigt gav det mig ändå en känsla av glädje, hopp och lugn. Tidigare har jag alltid älskat regnigt väder. Speciellt det som är lite kallt, friskt, och som får en att vilja stanna inne med en kopp te och en bra bok, men som även går att gå ut och motionera i. Det är ett väder som på något sätt gör mig glad. När jag inte lyckades särskilt bra med att plugga gjorde mig därför absolut ingenting att gå ut för att få luft. Inte bara en gång utan två. En "få frisk luft"-promenad och en liten träningsrunda. Att gå ut och springa när det är lite regnigt är magiskt. Luften är full av syre och svalkan ger energi. Jag fick ett av mina bästa pass i år. Det var välbehövligt att komma ut efter två hela dagar av plugg. Jag fortsätter ändå att förundras över vilka framsteg jag har gjort utan att ha märkt av det.
 
Smygande framsteg har jag även gjort gällande kalkyleringspluggandet. Igår satt jag och nötte tentor och sedan försökte jag verkligen läsa det teoretiska och förstå samband. Det samma imorse. Wow, helt plötsligt föll polletten ned. Hur jag inte har kunnat se de där sambanden innan förstår jag inte. Stressen gjorde mig väl blind antar jag. Det blev mycket lättare när jag fick bort den - genom att se att det gick att lära sig och acceptera en omtenta - och därmed började förstå de olika begreppen, kalkylerna och sambanden. Att komma ihåg de olika formlerna blev då mycket enklare och genom att förstå och komma ihåg dem har jag även kunnat lösa uppgifter. Pust, äntligen. Oavsett hur tentan går imorgon kommer jag i alla fall att kunna ta sommarlov med gott samvete, vetandes att jag har gjort mitt bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela