UnitedTears

Oväntat bra pass

Publicerad 2019-04-03 20:02:53 i Allmänt, Jag älskar att springa,

Jag kunde inte längre skriva. 74 blev 24, för det är väl samma sak i en kod? Orden bytte plats i meningarna, och hungern började komma. Ändå tvingade jag mig ut på en runda, och den gick mycket bättre än förväntat. Jag körde intervaller. 6 x 70/20 sek, tre varv och lite till (för att komma hem). Kroppen var tung och seg i början, men i tredje varvet (så dags) vaknade kroppen och jag tog mig framåt mycket lättare. Nu känner jag mig både mentalt och fysiskt trött, och mår betydligt bättre. Jag förstår inte varför jag ska hålla på och fega och vara lat hela tiden. I flera månader har jag mesat i löpträningen när jag uppenbarligen kan betydligt mer än så. Det är verkligen tur att jag inte ska springa Göteborgsvarvet i år, för det hade jag inte hunnit till på ett tillfredsställande sätt. Jag vill ju inte bara ta mig runt, utan också ta mig runt utan att gå sönder och dö. Så sätt ligger Stockholm halvmaraton bättre till i tiden i år.

Nåväl, nu får det vara nog träningsprat. Min purjolök fortsätter att växa imponerande! Det ska bli spännande att se hur den smakar.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela