UnitedTears

Semestern började tidigt, och nu är den här!

Publicerad 2019-07-09 17:29:44 i Allmänt, Livet som vuxen,

Och där började semestern! Den efterlängtade sköna semestern. Det sköna är att vi också lyckats knyta ihop säcken riktigt bra på jobbet nu, vilket innebär att jag kunde lämna jobbet och känna mig lugn. Nu kände jag inte lugn, men jag kunde! Det blev en del kontakter idag och en del samtal, och det har ökat stressnivån. Nu sitter jag i alla fall på pendeln och lyssnar på podd för att varva ned innan jag kommer hem.

Det fina med den här semestern är att vi började redan förra helgen. Vi tog en helg i Fjällnora, strax utanför Uppsala. Det var fantastiskt att komma ut i naturen på det sättet, bort från alla måsten. Det började givetvis stressigt och med andan i halsen, men gick snabbt över till lugn och ro.

(null)

(null)

(null)

(null)

Vårt boende var helt okej, men jösses vad många flugor det var! Otroligt många! Vi vägrade därför använda köksgrejorna, tallrikar och muggar. Till frukosten improviserade vi istället.

(null)

Efter lunch tog vi en liten promenad.

(null)

Det var en fantastisk runda med sådan underbar natur och vackra vyer. Vi stannade upp många gånger bara för att ta in miljön. Vid ett tillfälle började det även regna rejält och då stannade vi till under träden och väntade på att det skulle sluta. Vår promenad bjöd därför på både det ena eller andra.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag är även nöjd för att jag badade. Det är tredje gången jag badar i Uppsala och det gör mig glad!

Med andra ord började semester riktigt bra! Dessutom har jag en massa roligt planerat för semestern, men även vila. Det ska bli riktigt skönt.

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela