UnitedTears

Vilken seg kola idag

Publicerad 2019-07-03 14:54:07 i Allmänt, Livet som vuxen,

Idag är en sådan dag då jag inte lyckas vakna. Inte alls. När alarmet ringde imorse förstod jag inte alls vad det var, och hade mer än gärna snoozat en stund. Eftersom jag vill göra min yoga och äta frukost i lugn och ro innan jobbet var det däremot bara att kravla ur sängen och upp på mattan. Kroppen var stel och det var nästan smärtsamt att utföra rörelser som vanligtvis är plättlätta. En stor, och då menar jag stor, kopp kaffe och frukost senare var jag precis lika trött. 
 
Jag har jobbat, och det har gått både bra och mindre bra, men jag känner mig precis lika trött mitt på dagen efter ytterligare en kopp kaffe, som när jag vaknade.
 
Med tanke på den här tröttheten blev jag till och med glad när vi fick en kort storm. Tänk vad skönt det är att sitta inomhus och mysa medan det är en lättare storm ute. Det är något jag verkligen uppskattar, och särskilt när jag är seg. Förvånansvärt nog blev jag lite besviken när solen tittade fram igen och vinden slutade blåsa. Det måste ha varit en kort konflikt mellan vädergudarna.
 
Nåväl, det är bara att göra det bästa av saken: dricka mer kaffe, studsa omkring för energi och blodcirkulation och låtsas att en är pigg. Jobbet ska göras oavsett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela