UnitedTears

Kickoff på Skansen och nya sommarfyndet

Publicerad 2019-06-17 07:42:15 i Allmänt, Livet som vuxen,

Efter nästan fem år i Uppsala tog jag mitt allra först dopp här! Det finns en del olika badplatser och jag vet inte varför jag inte har googlat ordentligt på det innan. Jag trodde att jag hade gjort det, men de som kom upp verkade obekanta. Obekanta, eller bortglömda. Det är ju ingen som är på promenadavstånd, men inga problem med cykel. Från Flogsta får en förvisso lägga på två, tre kilometer vilket så klart blir väldigt långt, och det var därifrån jag sökte senast för några år sedan. Nu har jag i alla fall  badat utomhus i Uppsala! Vi fick några riktigt sköna timmar här. Det var inte jättevarmt och soligt, men ändå behagligt.

(null)

(null)

Helgen började faktiskt tidigt i fredags. Vi hade en slags sommarkickoff med jobbet och gick till Skansen. Det är faktiskt första gången jag var där. Vi fick en guidad historietur, och jag blev mest exalterad när vi fick se gamla Aftonbladet. Formatet var givetvis inget nytt, men det ligger nära hjärtat.

Efter den guidade turen strosade vi runt och kikade på djuren. Det är en konflikt i mig att göra det. Jag älskar att få se djuren, men hatar att se dem instängda på så små ytor... Den här gången försökte jag dock stänga av den delen, och tog till och med lite bilder.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela