UnitedTears

Lång och givande helg!

Publicerad 2019-06-03 07:44:28 i Allmänt, Jag älskar att springa, Livet som vuxen,

För första gången på en evighet har helgen haft en precis lagom längd. Det kändes inte som att den rusade förbi, utan den var lång och utvilande. Antagligen är det för att vi var lediga i torsdags och faktiskt nyttjade den dagen till att göra något. Vi var även ute och käkade i fredags vilket också gav ytterligare rolighet till helgen. Vanligtvis blir det bara slappande och fixa hemma det som en inte orkar under veckan. Det är inte jättegivande i längden. Därför var det extra skönt att komma ut. I lördags lagade vi även god mat: vegansk husmanskost. 

(null)

(null)
Jag fick ett par vettiga yogapass, se mina serier, läsa ut en bok, prata lite i telefon, och ett löppass. Allt var underbart! Utom löpningen. Där svor jag för mig själv genom hela. Det var tungt, det var jävligt. Det gjorde ont här och där och jag kunde inte andas på grund av allergin.... ja, det var inget bra pass. Särskilt inte eftersom jag också fick migränliknande huvudvärk efteråt. Inte alla pass kan vara bra, och det är okej det också.

(null)

(null)

Nu är det ny vecka. Den började sådär, med konstiga drömmar, yrvaken, och en matlåda som åkte i backen och gick sönder precis när jag fått ut min cykel från det oerhört trånga cykelstället. Med mängder av vatten och kaffe kommer det nog bli bra! Imorgon ska jag springa intervaller, och det blir det sista ordenligt löpträningspasset innan helgens Stadslopp! Det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela