UnitedTears

Balkongfix

Publicerad 2019-05-19 11:53:13 i Allmänt, Livet som vuxen,

Förra året kom jag aldrig igång att nyttja min balkong. Den renoverades i juni/juli och höll på ett tag. Därefter kändes det som för lite tid kvar av sommaren att orka göra i ordning den. Den höll sig därför grå och ful och tråkig. I år var jag däremot mer taggad att få ordning på den! Igår åkte vi till IKEA för att hämta hem lite snyggare golvtrall (balkongen är i betong) samt lasyr för att fixa till möblerna. Det blev nästan ett heldagsprojekt att åka dit, åka hem och fixa i ordning. Det var dock värt det! Gårdagens projekt var definitionen av team work! 

Allt är inte klart än, men grunden är lagd. Det som ska till nu är att lasyren ska torka och växter och blommor planteras och ställas ut. Jag satte frön för några veckor sedan och några av dem har börjat ta sig. Så fort temperaturen blir mer stabil ska de få komma ut på balkongen. Det ser jag fram emot! Jag ser fram emot att få en sommar där. När en bor i lägenhet blir det trots allt som alternativet till en trädgård. Därför vill jag ha den fin och inbjudande! 

Efter att den byggdes om och byggdes ut finns det till och med utrymme att göra yoga!

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela