UnitedTears

23 september, snabb på orientering

Publicerad 2008-09-23 13:51:05 i Allmänt,

Okej, jag pallar inte skriva ett inlägg på engelska idag. Det får typ bli nästa gång. Det första jag absolut måste meddela bara, det är att idag FICK JAG McFLY'S NYA SKIVA!! Hurray på mig vad glad jag är! Den håller jag på att lägga in på datorn så jag sedan kan lägga in den på mobilen! Den nya mobilen då. Den förra krånglade ju lite så där mycket. Till exempel när jag skulle hem från stan vid halv 2 på natten i fredags. Skulle då ringa mamma för att säga att jag var på väg, men då hör jag inte när det tutar, och inte när de svarar och när de svarat så hör varken jag, eller mamma (fast det var nog pappa som svarade förresten), ett skit. Det är ju så bra det. Sitter där på en länsbuss, med fulla personer, lite halvtrevligt så där, förväntar sig att höra någon i andra änden av luren för att inte känna sig så ensam, men nej, det funkar inte. Efter att ha ringt upp varandra ungefär 10 gånger, DÅ funkade det. I söndags funkade den också, men då var vi iväg och köpte en ny. Egentligen skulle vi bara kollat, men det blev att köpa också, som det alltid blir i vår familj. Hade dock väldigt så mycket dåligt samvete eftersom den var riktigt dyr. Under de tre senaste månaderna har jag redan hunnit få en massa, dyra, saker, så det kändes inte så bra. Jag kommer i alla fall betala lite av den själv, ca 1/5. Man får väl se det lite som en tidig julklapp. Typ, en sisådär 3 månader för tidig julklapp. Fast det blir nog bra.

Tisdag, den 23 september 2008, är en rätt bra dag faktiskt. Inte nog med att jag fick min enormt efterlängtade skiva (förbeställde den redan i början av juni), vi hade friluftsdag i skolan dessutom. Det innebar att mellan 8 och 11 kunde vi komma när vi ville, sen skulle vi orientera, endast en bana, och sen fick vi sluta! Okej, det låter som att det kommer gå jättefort, men jaa, inte för mig och Daniel. TVÅ timmar efter start kom vi tillbaka. Min mentor sa att det tar ca EN timme om man går, och någon annan "drygt en timme". Jag antar att det är så det går när man går lite fel. Jag hade egentligen tänkt springa, men med tanke på min enorma smidighet har jag fortfarande ont i mitt knä efter att ha slagit i det i en DÖRRKARM i söndags, plus att jag är förkyld med redigt ont i halsen. Fast eftersom jag tog Mucoangin inatt så var det inte så farligt ändå, men vågade i alla fall inte springa, och inte heller dra till gymmet och träna efter, vilket också var tanken.

Jaja, nu ska väl jag gå ut med hundarna då, för två timmars skogspromenad räcker ju inte alls, nejnej.
Nästa gång får det bli ett engelskt inlägg. Jag ska åtminstone försöka.
Bye!


Om Du har ett äppla vill Du dela det med mig?
Om du har ett äpple  vill du dela det med mig    Eller tar du hela själv?
Eller tar du hela själv?

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-09-23 21:31:01

åh usch friluftsdagar.. jag är verkligen ingen friluftsmänniska,,och orientering, jag är väl ganska haj på skogen nu eftersom jag gått vilse ett flertal gånger ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela