UnitedTears

1-4

Publicerad 2011-05-26 20:26:45 i Allmänt,

1) Jag blev, med nöd och näppe, godkänd i programmering B.

2) Igår var jag barnvakt åt mina supergulliga tremänning!

3) När jag var barnvakt skickade mamma ett sms och berättade att vi skulle skriva kontrakt på lägenheten vi ville ha redan samma kväll!

4) Idag skrevs det kontrakt på vårt hus, så nu är även det sålt!

Det känns både bra och dåligt att vi ska flytta. Det är jätteskönt att slippa gå igenom den här processen igen! Men samtidigt älskar jag att bo här ute på landet, bland alla djur och naturen och lugnet. Hur ska jag stå ut med att bli stadsbo???

Jag försöker se fördelarna; jag kan cykla till jobbet/universitet/vännerna, jag har närmare till stan och mina vänner som jag kanske kan träffa oftare nu och jag kommer att få eget boende. Det gäller bara att hitta det där egna boendet. Just nu är det lite svårt, och jag måste ha ett innan augusti. Annars får jag trängas med min familj eller bo hos morfar kanske...

Det kommer lösa sig i alla fall, det är jag säker på. Har jag tur får jag lägenhet i samma hus som jag jobbar. Det är jättefina lägenheter och det ligger nära stan, är lugnt och stillsamt och hade varit toppen. Morfar vill ju helst se att jag bor där, men det gäller att någon flyttar också.

Nu ska jag nog försöka få i mig lite mer kvällsmat. Har inte ätit sen fem...

Babai beauty!

Kommentarer

Postat av: Leyenda

Publicerad 2011-05-27 08:20:25

Det är jobbigt med bostadsproblem, men jag är säker på att det löser sig för dig :) Precis som du nog klarar omställningen från lantis till stadsbo galant :D



.Leyenda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela