UnitedTears

Upp och ned, upp och ned, upp och ned

Publicerad 2012-04-24 13:24:55 i Allmänt,

Livet går upp och ned. Humöret går upp och ned. Framgångarna går upp och ned. Motivationen går upp och ned. Liksom solens och månens rörelse kring jorden rör sig allt i ellipser kring oss själva. Som dag och natt kan de olika stadierna vara olika. Upp och ned, upp och ned, upp och ned. Att veta var man befinner sig kan vara svårt. Det är inte alltid det är tydligt vad man ska göra där man står heller.

Jag vill säga att mitt liv går uppåt, mitt humör går uppåt, mina framgångar går uppåt och likaså min motivation. Det känns rätt att säga det. Dock med det påståendet kommer frågorna; går uppåt från var? gick det nedåt? när gick det nedåt och när kom vändpunkten? Egentligen vet jag inte om de frågorna spelar någon större roll. Det viktiga är väl att det går uppåt nu i alla fall, oavsett var på stegen jag stod när det började gå åt det hållet igen. Vägen ned är ju alltid olika lång. Ibland hamnar man på backen igen, medan andra gånger tar man bara ett par kliv ner på stegen. Det intressanta är också att stegens längd ständigt ändras. Vid ett tillfälle kan man känna att man står på backen igen. Vid nästa tillfälle, med den nya erfarenheten kan man tycka att det som skst var backen nu motsvarar några steg upp. Det samma åt andra hållet. Man kan tro att man har nått toppen tills något ännu bättre kommer och man NU har nått toppen. Stegen, liksom livet, liksom universum förändras. Ständig förändring.

Jag vet inte var jag vill komma. Antagligen sitter jag och reflekterar bara. Jag kan bli sådan ibland. Nu när pennan och färgen har suttit i mina händer fortsätter tankarna. Innan jag blir alldeles för djup är det lika bra att avsluta. Jag har ett träningspass med en personlig tränare som väntar. Det är dit min sista energi för idag kommer att hamna.
.
The rollercoaster continues...

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela