UnitedTears

Gnäll... nej, perspektiv!

Publicerad 2012-06-27 11:11:33 i Allmänt,

Huvudvärken känns. Kanske är det tröttheten, kanske är det linserna, kanske är det energibrist eller vätskebrist, eller tutandet från telefonen som ringer titt som tätt. Kanske är det en kombination. Skönare dagar har jag varit med om. Fast jag ska inte klaga. Solen skiner ute, telefonen ringer inte alls lika mycket som i måndags, jag har nötter och vatten och behöver inte träna ikväll om jag inte vill. En kopp kaffe kan jag få om jag vill det också. Magen mår hyfsat idag och då går det bra med en extra kopp eller två. Här är ingen torka, ingen översvämning, ingen jordbävning, ingen orkan, inga krångel på nätet, tidningen kom ut som den skulle... Ja, jag kan helt enkelt inte klaga. Det är enkla i-landsproblem som jag faktiskt har möjlighet att göra något åt.

Mycket beror på min träning igår. Det är alltså lite självförvållat. Ca 11 km cykel i bra tempo för att gå en mil och rush i backarna samt lite styrketräning. Det blev sen hemkomst och därför sen läggdags. Helt enkelt mitt eget fel, men jag skulle nog då säga att det är värt det. Bra träning känns bra i psyket!

Jepp... Ibland är det bra att få perspektiv på saker! =)

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-06-27 12:26:07

Holy crab, 11km? Du är inte dålig du!

Svar: Haha, det kallas att vara träningsnarkoman... Jag har börjat fundera över hur bra det egentligen är ;)
Alexandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela