UnitedTears

Hungern är total...

Publicerad 2013-02-25 18:21:49 i

Då sitter jag här och väntar hungrigt på att maten ska bli klar. Kyckling- och grönsakspaj med trattkantarellsås. Mums! Hoppas jag... Lekte lite kock när jag lagade maten genom att inviga mitt nya förkläde. Det är jättefint! Grått med ord. Jag älskar ju ord! I studentpresent fick jag av en gammal väninna till mamma samt vän till familj ett presentkort på Åhléns. Det använde jag till bland annat förklädet.
 
När maten är klar tänkte jag sätta mig med detta framför tv:n och se lite Vampire Diaries. Ligger lite efter där. Det är bra mysigt att ta middagen framför ett avsnitt av någon bra serie! Inte nog med att jag ser något bra, det hjälper mig även att äta långsammare. Stressad människa som jag är kan maten slinka ner på två röda ibland. Med hjälp av serierna har jag lärt mig äta långsammare.
 
Efter middagen får det bli att läsa lite farmakologi till morgondagens "föreläsning". Dessutom tänkte jag försöka ge mig på att antingen läsa i boken som jag lånade av "S-O" eller sätta mig och rita lite. Jag har velat göra båda sakerna i många dagar nu... Boken heter för övrigt Frihetens Sjö, del 1 av James Michener. Den är lite tung än så länge, men ändå bra. Det ska bli intressant att se var den bär vägen. Än så länge har jag följt en ledare och hans stam som levde för tusentals år sedan. En bra längd då var ca 140 cm och kvinnorna hade så stora rumpor att barnen kunde sitta på dem. Det är i alla fall en bok som tydligen ska spegla Sydafrika på ett bra, men skönlitterärt sätt. Jag fick låna den av en man på universitetet som var min första kontakt och hjälp angående praktiken i Sydafrika nästa vår. Jag längtar dit kan jag meddela!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela