UnitedTears

Vilka tankar som dök upp

Publicerad 2013-10-30 14:35:08 i Allmänt, Tankar,

När det handlar om mina egna tankar och jag försöker följa spåret tillbaka från en tanke till en annan slutar jag aldrig att förvånas. Febern bröt ut på jobbet idag och det var bara att röra sig hemåt. På vägen hann jag med både den ena och den andra tanken. Egentligen hade jag velat skriva ner allt när jag kom hem, men givetvis kom annat i vägen.
 
Några funderingar som dök upp var bland annat: "Oj, vilken fin tomt. Oj, tänk om jag hade blivit helt uppslukad av tomten och kört på deras brevlåda. Det hade varit pinsamt. Tänk att sedan berätta det för dem. Om de inte är hemma nu skulle jag behöva lämna en lapp eller komma tillbaka. Tur att jag inte körde på deras brevlåda."
 
"Se där, där stod det en massa bilar!"
 
"Materialism, jag hatar det och jag hatar kommersiella högtider. Det är därför jag inte firar, till exempel, min födelsedag."
 
"Jag kanske skulle börja på en ny krönika? Vad kan den krönikan handla om? Min första krönika var mycket uppskattad av min lärare. Den handlade om hur mycket jag avskydde krönikor."
 
"Oj, vad mörkt det var på himlen här. Är det rök? Tänk om mitt hus har brunnit ned."
 
"Coolt, där var det en massa kossor! Dom har jag aldrig sett förut. Tänk så mycket som täcks av löven och träden men som tittar fram när hösten kommer."
 
"Varför sattes det ursprungligen på en hastighetsmätare på bilen? Har det alltid funnits det även på den första bilen?"
 
"Alla dessa tankar. Vad har jag hunnit tänka på längs den här bilfärden egentligen? Jag borde skriva ned det när jag kommer hem!"
 
"Där sitter reflexvästen. Det såg inte helt bra ut. Tidningsbudet lär se lådan i alla fall. Förhoppningsvis slipper plogbilen köra ned den också under vintern. Det får duga."
 
Och där var jag hemma! Det här var egentligen bara under en 7 km sträcka. Vart kommer allt ifrån egentligen? Hur kom jag att tänka på det ena efter det andra? Jag tycker personligen att det är ytterst fascinerande hur hjärnan och tankar fungerar! Kanske är detta värt att skriva om i min hemtenta?

Nu ska här i alla fall mysas framför brasan och låta fler funderingar komma fram om de vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela