UnitedTears

Det här med att kratta löv

Publicerad 2013-09-21 17:03:51 i Allmänt,

Jag vet att det är ett lost case egentligen. Trots det kan jag inte låta bli. Jag skulle bara vattna och kolla till blommorna men jag råkade visst bli ute en timme till.

Ett lost case, jovisst, men dels är det ett stort störningsmoment och dels gillar jag att få vara ute och greja i trädgården. På något sätt får det mig att känna mig levande. Att vara ute i den tysta naturen och kratta löv är faktiskt inte fy skam trots allt. Det är en underskattad syssla. Kroppen aktiveras och den friska luften piggar upp och ger vårt blod nytt syre. Dessutom ger det tid att varva ned.

Nu sitter jag alltså, helt lugn, i soffan med hundarna som sällskap. Jag ska snart gå ut och gå med dem innan jag tar mig en dusch och är redo att välkomna mina gäster. Idag är det nämligen fest som gäller!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela