UnitedTears

En lättpåverkad människa

Publicerad 2014-04-24 17:19:00 i Allmänt,

Jag är ganska lättpåverkad av det som sker runt mig. Om någon som står mig nära mår dåligt, då kan jag bli deppig. Lyckligtvis blir jag glad och sprallig om någon bredvid mig är det. Om någon är stressad ökar genast pulsen och mitt sätt blir något hetsigare. T ex om någon som sitter bredvid mig äter snabbt och stressat kan jag efter en stund inse att "oj, där försvann även min mat".
 
Inte minst blir jag påverkad av serier jag ser och böcker jag läser. Nu är jag i en Gilmore Girls-fas igen. Då blir det mycket kaffe. Alldeles för mycket kaffe! Det ser ju så fantastiskt gott ut när de kommer med sina muggar och sörplar denna svarta sörja - som är ack så god. Schlabbemat blir det för mycket också eftersom de ständigt äter på Luke's eller beställer hem take-away. Allt ser så gott och slappt ut att jag väldigt gärna vill ha det själv.
 
Jag inledde min morgon idag med sovmorgon följt av ett avsnitt av serien till min frukost. Givetvis hade jag en kaffekopp bredvid mig. Dock var jag inte nöjd! När jag sedan skulle åka till jobbet hade jag bryggt en till kopp som jag tog med i min termomugg. Denna fick jag i mig ganska fort. När klockan var strax efter tio idag var jag därför speedad till tusen. Duracell-kanin deluxe! Kaffe är inte bra för mig, inte det minsta... Alldeles för lättpåverkad, även av det. Lite kul är det dock. Jag blir glad av serien och glad av deras stôllighet! Det passar mig ypperligt, även om lite extra popcorn och kaffe slinker ned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela