UnitedTears

Mysig produktivitet

Publicerad 2014-12-19 12:38:10 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Om jag bara får ha ordning runt mig och skapa stämning kan jag plugga bra. Både effektivt och gärna. Det är alltså oerhört viktigt hur det är runt om.

Nu har det passat bra med tända ljus och varm dryck. Min ängel har fått lysa och också sprida värme. Med rätt förutsättningar ökar motivationen och därmed produktiviteten. 

Det är som vi har läst i organisationsteorin: om de anställda triva på sin arbetsplats kommer de att jobba bättre och därmed öka organisationens produktivitet och konkurrenskraft. I mitt fall lär jag mig mer och desto mer kunskap jag har ju roligare blir det och även jag blir konkurrenskraftig när jag ger mig ut på arbetsmarknaden. Om ca 2,5 år...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela