UnitedTears

Föreningsstämma, bullbak, träning och studier

Publicerad 2014-11-28 21:38:48 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Efter många dagar hemma var det skönt när jag igår var borta hela dagen. Först var jag tidigt vid Engelska Parken för att plugga en stund innan vi gick och åt och fastnade en stund. När vi väl kom därifrån var det ingen idé att åka hem innan föreningsstämman utan jag åkte tillbaka till universitetet och pluggade lite mer. 

Föreningsstämman var bland det tråkigaste som jag har varit med om! FYRA timmar av "ja", "ja", "ja" och mängder av presentationer eftersom det var styrelsebyte. Det finns inte på kartan att jag kommer att delta på en sådan igen! Nu har jag fått min beskärda del av styrelser. Det räcker.

Tanken var egentligen att gå på sexan (en fest) efter stämman, med resten av de som var där, men både Liz och jag blev så otaggade att vi båda åkte hem. Istället letade jag rätt på Chris för att baka kanelbullar ihop!


Riktigt smarrigt för att vara kanelbullar! Han bakade, jag övervakade. Det var riktigt mysigt! Vi var dock inte klara förrän halv tolv, men det var det värt!

Imorse ringde klockan tidigt, tidigt! Upp och hoppa, upp och träna! Gymmet öppnar inte förrän åtta vilket innebar hemmaträning innan jag begav mig till universitetet för att plugga igen.

Det är en sådan skön start på dagen att gå upp tidigt och kunna köra ett ordentligt träningspass. När andra börjar vakna till liv har en annan redan tränat klart. En fin start och ett gott humör! Till och med pluggandet gick bra. Vi tog oss inte igenom i närheten allt, men vi kom en god bit på vägen.

Jag har försökt att plugga lite mer på hemmaplan. Det har gått bättre än tidigare i veckan men till slut valde jag att låta fredagen få ha sitt mys. Stressen finns i bröstet dock. Hur jag ska kunna sova är ett mysterium! Det får lösa sig sedan dock.

Lite god...

... ekologisk glögg som mamma tog med hit förra helgen ...
... och pingvinpopcorn fick bli mitt fredagsmys.

Nu är det bara att försöka varva ned och njuta av resten av kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela