UnitedTears

Tillbaka i Uppsala

Publicerad 2015-08-27 13:27:03 i Allmänt,

På order av pappa är det dags att komma igång med bloggandet igen. Det har stått lite stilla under sommaren. Nu är jag åter i Uppsala och kämpar med att komma i ordning. Jag har så fruktansvärt mycket prylar, kläder osv att jag skäms. Hur kan jag ha samlat på mig så oerhört mycket?? När jag var här förra veckan tyckte jag att det blev mer plats när jag möblerade om. Nu är jag inte lika säker. Inte hittar jag något heller. 2,5 månader härifrån och jag minns inte hur jag hade sakerna organiserade. Det som innan sommaren kändes som en bra idé är det inte längre: städa, röja och få ordning. Ny ordning. Nåväl, inom kort är allt som vanligt!

En kompis sa häromdagen att flytter är det perfekta tillfället att bryta mönster på och bygga nya rutiner! Mitt första dygn i Uppsala: 
- handlar lite för närmaste måltiderna med tanken att stora handla imorgon (dvs idag).
- har många planer för imorgon (dvs idag), bl a träning. 
- kan inte sova för att det är för varmt. 
- sover kasst, vaknar, tvättar. Det är bra.
- skyndar ned till stan. Ska uträtta ärenden men glömmer vilka. Hämtar böcker och träffar Louise.
- inser att vi har styrelsemöte ikväll och att det är därför jag är tillbaka just nu! Dagens lugn och planer raseras.
- skyndar hem, är sen till att en person ska hämta upp min gamla matta som är utbytt.
- lunch: nudlar och ett par ägg.
- städar.
- svettas som en gris.
- ska till gymmet.
- stressnivån: HÖG!

Visst är det väl en strålande start och ett underbart nytt mönster att ha? Njaa, får andas lite ikväll efter mötet och ta handlingen på lördag.

Jag är inte lika negativ som det kanske framstår. Det är tröttheten som talar, och ovanan att vara här, och det fruktansvärt kvava vädret!


Det här hade passat mig bättre idag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela