UnitedTears

Medveten närvaro

Publicerad 2015-09-27 15:59:08 i Allmänt,

Om det är något som blir väldigt tydligt för mig själv är det att jag faktiskt mår sämre när min positiva inställning svajar. Det är också tydligt att den inställningen sakta men säkert minskar ju längre bort jag kommer från mindfulness. Många saker hör ihop med varandra och påverkas av varandra. Mycket av välmåendet grundas också i just mindfulness. För mig. I över ett års tid har jag tänkt att jag ska återuppta mitt mindfulnessutövande mer ordentligt, och i över ett års tid har jag mer eller mindre inte-lyckats. Jag vill ha en bra höst och en härlig vinter. Därför avser jag att sätta igång med det igen! Meditiation, yoga, äta medvetet, ta pauser, andas, gå i skogen, eller något annat. Det är svårt att göra allt, men jag ska välja ut något att börja med och fokusera på det tills jag blir redo att utveckla det. Medveten närvaro. Vara i nuet. Det är inte jättelätt men heller inte svårt. Det är skönt, uppfriskande och roligt! Därmed är det verkligen värt det. 

Att måla, på fri hand eller i målarbok, är också avslappning och kan bli medveten närvaro för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela