UnitedTears

Båtblandning

Publicerad 2016-02-09 17:30:16 i Allmänt,

Jag hade ärende till stan. Ändå där gick jag på jakt efter en bra "gåbort"-present eftersom jag ska hälsa på Lotta i Enköping på söndag. Tehörnan är en riktigt mysig te- och kaffebutik som förutom nämnda saker även säljer choklad, söta koppar, tekannor osv. Där brukar jag gå in och insupa doft och stämning. I presentjakten fick jag lukta på olika kaffesorter. En av dem hette "Båtblandning". Den fick mig genast att tänka på morfar. Det kaffet hade jag velat köpa till honom. Eftersom det inte går köpte jag det till mig själv. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket om kaffet och dess smak i sig, utan för att det påminde mig så oerhört mycket om morfar. Det ska jag dricka och ha honom som sällskap i tankarna. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela