UnitedTears

Ingen söndagsångest idag inte

Publicerad 2016-02-07 09:56:03 i Allmänt, Studentlivet i Uppsala,

Klockan är nu 9.45 och jag har hunnit tvätta, och torktumla/torkskåpstorka kläderna samt vikit in dem, tagit en bensträckare runt kvarteret, ätit frukost, sett på ett avsnitt the Blacklist (nya favoritserien) och påbörjat dagens pluggande. Ändå är jag inte avsevärt trött. Dagar som dessa tycker jag om. Nog för att jag är väl bekant med söndagsångest men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka om söndagar. Speciellt om jag har haft en fredag och lördag utan krav och studier. Då är det skönt att gå upp tidigt och ha söndagen till att greja, uträtta ärenden, fixa med hushållssysslor och förbereda sig inför veckans föreläsningar, seminarium och dylikt. Idag är det dessutom en mycket behaglig dag ute. Det är inte fint väder. Snarare molnigt, disigt. Temperaturen är, enligt mig, varm men luften ändå frisk. Fåglarna kvittrar lite och det är allmänt härligt. Om några domar (förberedande läsning inför seminarium i arbetsrätt) ska jag nog ta en tur till Hågadalen och promenera. Vandringskängorna på och njuta av naturen! Förhoppningsvis har isen smält undan någorlunda även där. Fingers crossed!

Detta visade väderappen vid åtta imorse. 

Så här upplevde jag det. T-shirtvänlig bensträckare. Definitivt ingen långpromenad, men på en kortare tur gick det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela