UnitedTears

John Blund säger: Skyll dig själv

Publicerad 2016-01-24 11:54:25 i Allmänt,

Någon gång kanske jag lär mig. Fast troligtvis inte. Att glo på en skärm i sängen precis innan jag ska sova, med eller utan skärmfilter, är ingen höjdare. Nej, hjärnan aktiveras och börjar arbeta. Kroppen får vila utan att sova. När filmen eller serien är slut är det alltså inte bara att lägga huvudet på kudden och förvänta sig att John Blund kommer förbi. Han verkar inte tycka att en förtjänar sömn när en har gjort detta mot kroppen. Så, i ett försök att själv återfå sömnigheten, vad gör jag då? Jo, jag surfar lite mer på nätet. Stirrar lite mer på skärmar. Skrollar lite på Facebook och klickar in på diverse artiklar. Det är i och för sig intressant. Det går att hitta både informativa och intressanta artiklar som en annars inte orkar läsa, men även roliga och inspirerande. En av dem jag fann igår var en som gav 18 tips för att ta sin färgläggning till en ny nivå. Nog för att jag har försökt att skapa nyanser och likanande i mina målarböcker, men bilder som de visade var verkligen en annan nivå. Det var inspirerande att se. Givetvis har jag inte mina målarböcker med mig, men förhoppningsvis är målarsuget kvar när jag kommer tillbaka till Uppsala.
 
För att avsluta är här en mycket bra låt och intressant video. Blev kär i den direkt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela