UnitedTears

Tillbaka till vardagen

Publicerad 2016-01-27 11:29:10 i Allmänt,

Efter några dagari hemstaden bar det igår tillbaka till Uppsala. Det var en riktigt lång dag som började tidigt och innefattande mycket pluggande. Väl hemma var det bara att börja städa och fräscha till eftersom jag lämnade i all hast i fredags. Dammigt, grusigt, dragit ur sängkläderna och lämnat sängen obäddad och en överfull tvättkorg. Städningen gick fort men tvätten lämnade jag till imorse. Sex maskiner, en torltumling och en torkskåpshängning senare var det klart. 2,5 timme. Till mitt försvar var inte allt fulla maskiner. Vittvätten och handtvätten blev verkligen små, men skulle inte fyllas mer ens om jag väntade två veckor. Bara att köra. Dessutom var det mycket sängkläder och handdukar som har gått åt de senase veckorna. Även om min garderob är pinsamt stor var det inte bara kläder alltså.

Att gå upp på morgonen och fixa med tvätt kan jag tycka är ganska behagligt. Dels går det att nyttja många maskiner på en gång, och dels får en luft när en springer mellan husen. För varje vända såg jag hur isen och snön smälte undan mer och mer. Jag älskar snö och kyla! Det får gärna vara det. Efter en period av det har jag dock ingenting emot att det försvinner. Så länge det försvinner helt och inte halvt för att sedan frysa på igen och gör det omöjligt att röra sig ute. Nackdelen med slasket är att det inte går att cykla eftersom backdäcket lever sitt eget liv. Inte heller går det att gå för det är halt. Eftersom det är varken snö eller is går det inte heller att använda broddar för de har inget att fästa i. Inte helt optimalt med andra ord! Lyckligtvis behöver jag inte förflytta mig varken långt eller ofta vilket gör det hanterbart. Nu längtar jag till fåglarnas återkomst. De första fåglarnas kvitter får hela kroppen att vakna och bli lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela