UnitedTears

Flänga och fara och tänka och sova

Publicerad 2016-05-08 22:07:07 i Allmänt,

Det var några mycket bra dagar jag hade hemma nu. Många resor har bokats och både Peru och Asien är nästan klara. Jag börjar bli riktigt taggad på alla mina resor. Resfebern har börjat sätta in. Framför allt Uganda- och Sydafrikaturen som är på två månader. Två månader. Åtta veckor, drygt. Jag reser en fredag och kommer hem en måndag. Det är skrämmande, roligt och allt däremellan. Mycket av pratet hemma har därför rört just resorna. Det har varit mysigt. Dagarna gick oerhört fort. Vips var det dags att åka hem igen.




Nåväl, jag kom hem igår. Hade lite huvudvärk och mådde illa på tåget men efter lite sömn taggade ändå till när jag närmade mig hem. Svidade om och åkte tillbaka till Stockholm för att gå ut med John & co. Det var riktigt härligt även om det kändes lite väl stekigt. Tanken var att gå till Café Opera men planerna ändrades och när de var på väg till klubben åkte jag hem. Jag hade hunnit bli trött och få huvudvärk igen. Pendeln hem var seg och jag höll på att somna. Sällan är jag så snabb i säng som jag var nu. Vattenflaskan fylldes och sedan raka spåret i säng. Tröttheten var total. Det var knappt att jag visste hur jag skulle orka ta mig hem. 

Så sov jag sött men vaknade med spänningshuvudvärk från helvetet. Gick upp och tänkte att det snart går över. Det gjorde det inte. Istället fick jag ta tablett och hade ingen med ibuprofen men inte orkade jag gå och handla. Nej, paracetamol och i säng. Där låg jag sedan till halv två då jag gick upp och tog en till tablett. Det var först framåt nio på kvällen den började släppa helt. Vet inte alls vad det beror på. Knutar i trapezius? Slarv med glasögon? Vätskebrist? Oklart. Jag hoppas i alla fall för allt jag kan att den har lämnat för gott nu. 

Min nya lägenhet blir oerhört varm när solen ligger på. I klass med min första lägenhet! Nu har jag i alla fall fixat så att jag kan öppna köksfönstret utan att något blåser upp eller går sönder. Vill även sätta på sådana hakar både i vardagsrummet och en till i sovrummet. Det är nämligen dubbelfönster där det vänstra inte har någon spärr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela